We streven ernaar om onze klanten tevreden te stellen met hoogwaardige elektronica en uitstekende service. Mocht je om welke reden dan ook niet tevreden zijn met je aankoop, bieden wij een retourbeleid aan om jouw ervaring met ons zo soepel mogelijk te maken. Hieronder vind je onze retourrichtlijnen en procedures:
Retourbeleid
1. Retourperiode:
- Je hebt recht op een retour binnen 14 dagen na ontvangst van het product. De periode gaat in op de dag dat het product is afgeleverd bij het door jou opgegeven afleveradres.
2. Voorwaarden voor retournering:
- Het product moet ongebruikt en in de originele staat zijn.
- Alle accessoires, handleidingen, en verpakkingen moeten inbegrepen zijn bij de retour. (Let op! Gebruik altijd een kartonnen verpakking. Gebruik geen tape op de verpakking van het artikel zelf)
- Het product mag geen zichtbare schade of slijtage vertonen.
- De verzegeling van het product moeten intact zijn. Let op! Artikelen zoals oordoppen worden helaas niet geaccepteerd i.v.m. hygiëne.
- Producten waarvan de software persoonsgebonden is worden niet geaccepteerd.
- Artikelen die maar eenmaal gebruikt kunnen worden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld screenprotectors.
3. Aanvraag voor retour:
- Om een retour aan te vragen, kun je gebruik maken van onze modelformulier. Kik hier
4. Verzendinstructies:
- Na ontvangst van goedkeuring dien je het product zorgvuldig te verpakken, bij voorkeur in een kartonnen doos of bubbelenvelop.
- Verzend het product naar: ElectronicWorks BV, homerusplein 1, 1363 SZ Almere. Zorg ervoor dat je de retourzending zelf traceert (advies), want je bent verantwoordelijk voor het product totdat het door ons is ontvangen.
5. Retourkosten:
- De kosten voor het retourneren van het product zijn voor rekening van de klant, tenzij anders overeengekomen met onze klantenservice.
- In het geval van een defect of fout aan onze zijde, zullen wij de retourkosten voor onze rekening nemen.
6. Terugbetaling ,vervanging, waardevermindering:
- Na ontvangst en inspectie van het geretourneerde product, zullen wij beoordelen of het aan de retourvoorwaarden voldoet.
- Bij goedgekeurde retours bieden wij de keuze tussen een terugbetaling van het aankoopbedrag, inclusief verzendkosten, of een vervanging van het product, indien voorradig.
- Waardevermindering bij retour van een product: Dit verwijst naar het verschil in waarde van een product wanneer het wordt teruggebracht of geretourneerd naar de verkoper. Bijvoorbeeld, als een klant een product koopt en het later retourneert, kan de waarde van het geretourneerde product verminderd zijn omdat het mogelijk gebruikt, beschadigd of verouderd is. In veel gevallen wordt er dan een waardevermindering tussen de 10 en 50% toegepast van het aankoopbedrag. Dit ligt aan de staat van het artikel.
7. Terugbetalingstermijn:
- Terugbetalingen worden zo spoedig mogelijk verwerkt, doorgaans binnen 2-3 werkdagen na ontvangst en goedkeuring van de retour.
- De terugbetaling zal worden uitgevoerd via dezelfde betaalmethode die is gebruikt bij de oorspronkelijke aankoop.
8. Defect bij aankomst (DOA):
Indien blijkt dat één van de door jou bestelde producten bij aankomst defect is, zal DrPhone deze producten kosteloos vervangen. Neem in dit geval contact op met onze klantenservice en zorg dat je een duidelijke omschrijving van het defect bij de hand hebt. Stuur in geen geval een product retour zonder dat je hiervoor toestemming hebt van onze klantenservice.
Let op: Om ervoor te zorgen dat je retour soepel wordt verwerkt, raden we aan om onze retourrichtlijnen strikt te volgen. We behouden ons het recht voor om retours te weigeren die niet aan onze retourvoorwaarden voldoen.
Indien je nog vragen hebt over ons retourbeleid of hulp nodig hebt bij een retouraanvraag, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We staan klaar om je te helpen en je een positieve ervaring te bieden.
Garantiebeleid:
Bij DrPhone streven we naar de hoogste kwaliteit en betrouwbaarheid van onze elektronica. We zijn ervan overtuigd dat onze producten vrij zijn van fabricagefouten en materiaaldefecten. Om jouw vertrouwen in onze producten te waarborgen, bieden we een garantieperiode aan die je beschermt tegen eventuele problemen die zich kunnen voordoen na aankoop.
1. Garantietermijn:
- Onze standaardgarantieperiode bedraagt 1 jaar. Deze periode gaat in op de datum van aankoop en geldt alleen voor de oorspronkelijke koper van het product.
2. Gedekte garantiegevallen:
- Onze garantie dekt fabricagefouten en materiaaldefecten die zich voordoen tijdens normaal gebruik van het product. Het product moet worden gebruikt volgens de bijgeleverde instructies en handleidingen. De meeste handleidingen zijn voorzien in het Engels. Indien u geen Engels kunt, kunt u ons altijd via onze Whatsapp Chatservice bereiken.
3. Uitgesloten garantiegevallen:
- Onze garantie dekt geen schade of defecten die het gevolg zijn van onjuist gebruik, ongelukken, verwaarlozing, misbruik, wijzigingen, reparaties door niet-geautoriseerde servicecentra, of andere omstandigheden die buiten onze controle vallen.
- Schade veroorzaakt door natuurlijke slijtage of normale veroudering van het product valt ook niet onder de garantie.
4. Aanspraak maken op garantie:
DrPhone krijg je 1 jaar garantie op alle artikelen. Mocht er bij normaal gebruik sprake zijn van een defect, dan ontvang je een nieuw artikel. Na 1 jaar kun je met korting een nieuwe bij ons bestellen.
Stuur je retour binnen 14 dagen inclusief bestelnummer en NAW gegevens naar;
DP Garantie t.a.v. Reparatie afdeling
Homerusplein 1
1363 SZ ALMERE
Graag de volgende informatie bijvoegen aan notitie in de verzending;
- Voor- en achternaam
- Mobiele telefoonnummer
- Bestelnummer
- Adresgegevens
Als je niet alle bovenstaande gegevens vermeldt, kunnen wij je bestelling niet achterhalen en is de kans groot dat behandeling onder garantie erg vertraagt of zelfs niet behandeld kan worden. Nadat het artikel is ontvangen, zullen wij deze controleren, testen en, waar nodig, repareren. Wanneer we de reparatie niet kunnen repareren, zoeken we een andere oplossing, mits het defect is ontstaan door normaal gebruik van het artikel en niet door verkeerd gebruik ervan.
5. Oplossing bij garantieaanspraak:
- Bij een geldige garantieaanspraak zullen we het defecte product repareren of vervangen door een nieuw of gereviseerd product, afhankelijk van beschikbaarheid.
- In geval van vervanging zal de garantieperiode van het nieuwe product niet langer zijn dan de resterende garantieperiode van het oorspronkelijke product.
6. Verzendkosten:
- Bij een geldige garantieaanspraak zullen wij de retourkosten voor onze rekening nemen en het gerepareerde of vervangende product kosteloos naar jou terugsturen.
Let op: Om aanspraak te maken op garantie, dien je het product zorgvuldig te verpakken en duidelijk op de buitenkant van de doos te vermelden. Eventuele kosten voor retourzending zonder een geldige garantieaanspraak zijn voor rekening van de klant.
Ons garantiebeleid is bedoeld om jou gemoedsrust te geven bij het kopen van onze elektronica. Als je vragen hebt over onze garantie of een aanspraak wilt maken, neem dan gerust contact op met onze klantenservice. We zijn er om je te helpen en ervoor te zorgen dat je optimaal kunt genieten van onze hoogwaardige elektronische producten.